Ik kan met voorstellen dat het een beetje als poppenkast over komt, maar de bedrijfsfilosofie van CoolBlue is geheel gebouwd op "Alles voor een glimlach". Dat wordt overal doorgetrokken, zelfs in algemene voorwaarden etc. Daarbij is CoolBlue ook best sterk in keuzehulp. Zo staat bij de wasmachines al een voorgestelde keuze voor de belangrijke doelgroepen, "Beste keuze voor Gezin met 2 kinderen", etc. Dit maakt het voor de leek veel eenvoudiger shoppen, de meeste mensen hebben geen zin om tijd te besteden aan alles vergelijken... Dat de prijzen duurder worden omdat je 2 keer iets hebt bekeken geloof ik niet. Dat ligt wellicht aan veranderde prijzen bij concurrenten, die wijzigingen zijn zowel omhoog als omlaag. Daarbij zijn de omstandigheden voor de mederwerkers van Amazon echt niet beter dan CoolBlue. Google maar eens op "amazon arbeidsomstandigheden". Je overuren niet betaald bij CoolBlue, en bij Amazon "uitgeput personeel slaapt op de werkvloer" ;) . Ben ik nu zon voorstander van CoolBlue, nee. Ik heb liever dat mensen bestellen bij hard werkende kleine ondernemers, maar CoolBlue laat wel zien dat het niet alleen om prijs gaat. En belangrijker, voorkomt dat Amazon ook snel doorbreekt in Nederland. Zon alles opslokkend platform moeten we liever zien gaan dan komen...

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-20

KPN voert een forse tariefsverhoging door en schrapt National Geographic en National Geographic Wild uit het pakket. Zenders waar ik heel vaak naar kijk. Doe dan RTL en SBS maar weg, denk ik dan. Het wordt dus hoog tijd dat de kijkers zelf kunnen kiezen welke zenders er worden doorgegeven. Liever tien zenders waar je ook echt naar kijkt, dan honderd waarvan je de meeste toch nooit inschakelt. Is vast ook nog eens een stuk goedkoper.

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-20

Huurprijs ?

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-20

Mag ik de huurprijs weten per dag ?

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-20

@Ano Bedankt voor je positieve reactie en inzicht. De reden dat ik steeds meer naar Amazon ben gaan kijken is de prijs en niet teveel gedoe rondom mijn aankopen. Prijs: Bedrijven als Coolblue blijven hameren op dat de hogere prijs gerechtvaardigd is, omdat ze zo'n verschrikkelijk goede service verlenen. Waarom staan er dan o.a. op TrustPilot zo ontzettend veel negatieve ervaringen die vrijwel altijd gaan over de service NA de bedenktijd? Coolblue is ontzettend agressief in haar prijsbeleid. Zodra je een product vaker bekijkt of in je winkelmandje legt heb je grote kans dat de prijs ineens met 10-20% omhoog wordt gegooid door hun webshop algoritme. Wat dat betreft ben ik meer tevreden over Amazon (waar de prijs zelfs vaak eerder omlaag gaat dan omhoog) en bij Bol.com waar de prijzen best wel stabiel blijven. Stel dat de meerprijs verdeeld zou worden onder het personeel bij Coolblue, dan zou ik daar een beter gevoel over hebben. Ik lees zo vaak reacties op Glassdoor dat overuren niet uitbetaald worden, dat er een managercultuur heerst en dat dat ten koste gaat van het personeel op de werkvloer etc. Teveel 'gedoe' Dat gedoe allemaal rondom producten waarmee Coolblue populair probeert te doen vind ik echt verschrikkelijk. Ik hou niet zo van dat gemaakte. Ik wil gewoon iets kopen en niet eindeloos bedolven worden met zogenaamde grappig bedoelde e-mailtjes. Mijn persoonlijke mening is dat ze dat hele poppenkastgedoe mogen schrappen. Ik snap best dat er mensen zijn die het wel leuk vinden, maar ik absoluut niet (geef mensen de keuze hoe ze benaderd worden).

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-20

Hi @Henk, ik vind je these erg interessant. Innovatie en "verandering in het algemeen" zijn altijd een bedreiging voor sommige acteuren binnen de context van "handel" (in de bredere zin van het woord). Wat jij beschrijft is een van de moeilijkste uitdagingen vandaag de dag voor (bijna) elke ondernemer, en ironisch gezien ook een van de belangrijkste vraagstukken waar ik me in mijn werk mee bezighoud, maar het is niet degene die het sterkst is die overleeft - maar degene die zich het best kan aanpassen aan verandering. Iets wat echter nog nooit iemand goed gedaan heeft is "zelf-buitensluiting", met deze houding maak je je zelf alleen maar kwetsbaarder. Dit is alleen lang geleden gebeurt met "paardentaxis", "onafhankelijke levensmiddelenhandelaren" (voor het ontstaan van supermarkten waar de klassische "slager", "kruidenier" en "kaasboer" in opgingen) en gebeurt aktueel (in ieder geval voor mijn gevoel) ook bij de bekende "nederlandse warenhuizen". Marketplaces zijn zegen en vloek tegelijk, maar een slimme ondernemer zal deze verhouding zo terecht krijgen dat het voor hem 51% zegen en 49% vloek is. Je kunt aan deze "digitale competitieve arena" deelnemen, deel zijn van de toekomst en deze ook vormgeven - of elke dag toezien hoe alles wat in het verleden opgebouwd is beetje bij beetje tot stof vergaat. Zelfs als dit niet door "marketplaces" gebeurt dan wel door een concurrent die hiermee beter omgaat (of gewoon sneller, better, slimmer op dit gebied is). Als je op linkedin wil connecten, stuur graag een uitnodiging naar " ilan makutsky ".

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-20

Laten we eens stoppen met marketplaces ophemelen, we hebben veel te mooie (web)winkels die met visie die marketplaces niet nodig hebben. En de marketplace ben ik ook klaar mee, noem wederverkopers gewoon weer leveranciers. Stop met kennis en omzet geven aan marketplaces.

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-20

Het stukje onder "Magento 2: verbeteringen en voordelen" klopt niet helemaal. Magento 2 is zeker niet sneller dan Magento 1. Bij een vergelijkbare catalogus met zo'n 10.000 SKU heeft Magento 2 een TTFB die ruim 2x zo traag is dan Magento 1 op vrijwel alle pagina's. Dit is door verschillende ontwikkelaars bevestigd en getest op vergelijkbare hardware en met alle out of the box optimalisaties ingeschakeld, bij Magento 2 zelfs met FPC aan. Bij een middelgrote tot grote webshop op Magento 2 ontkom je niet aan gespecialiseerde hosting met zaken als Varnish cashing. Dit heeft weer als nadeel dat Magento 2 nog boordevol bugs zit een de HTTP headers met varnish caching enorm groot zijn wat voor problemen zorgt met webservers. Mijn advies zou zijn zeker wachten op een doorontwikkelde versie van Magento 2.3 of zelfs 2.4.

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-19

Ben benieuwd hoe dat zal uitpakken. Ondertussen is het al wel live bij onze website HomeDeco. We houden het in de gaten :) Lees hier meer over onze visueel search: https://www.emerce.nl/wire/snap-shop-instant-interieurshoppen-telefoon

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-19

Super reacties @Femke en @Ruben! :-) @Ruben: Mijn feedback was vooral gericht op de ervaring vanuit een high level perspectief. De manier waarop je uiteindelijk produkten koopt bij Coolblue is niet (veel) anders in vergelijking tot Amazon. Coolblue heeft inderdaard een andere look, dat klopt - maar er kan net zo goed geargumenteerd worden dat er bij coolblue ook een informatieovervloed en veel afleiding plaatsvind, net als bij Amazon. "Beauty lies in the eye of the beholder" ;-) . Als voorbeeld: De productpagina van een haier wasmachine bei Coolblue: https://www.coolblue.nl/product/774207/haier-hw70-bp14636.html En hetzelfde model bij Amazon.de (dit produkt word niet op Amazon.nl aangeboden - is geen zuiver "like for like" vergelijking, dat weet ik): https://www.amazon.de/Haier-HW70-BP14636-Waschmaschine-Frontlader-Vollwasserschutz/dp/B06XXPR9WM/ref=sr_1_fkmrnull_1?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&keywords=Haier+HW70-BP14636&qid=1555667450&s=gateway&sr=8-1-fkmrnull Wat bij Amazon wel erg opvalt is dat vooral in zoekresultaten heel veel "paid results" (m.a.w. advertenties) opduiken - iets waar ik me in mijn werk voor een hele bekende FMCG speler in Duitsland en Nederland erg op richt. @Femke: Vooral jouw reactie vind ik super - ik kan met m'n hand op m'n hart zweren dat 8 van de 10 euros die ik op internet uitgeef bij Amazon.de landen :-). Ik woon al 12 jaar in Berlijn - en ben digital marketeer voor een van de grootste FMCG spelers in Duitsland. Ik bedoelde met mn eerste reactie dat je op "amazon.nl" alleen boeken / ebooks vindt - omdat dit emerce artikel zich op de Nederlandse ecommerce scope betrekt. Heb vaak genoeg ook spullen op amazon.de gekocht en die naar NL laten versturen, cadeautjes voor familie en dat soort dingen - ik sta 100% achter je standpunt en heb veel positieve ervaringen gehad op amazon met "produkten terugsturen en aankoopbedragen terugkrijgen". Een ding moet echter wel over Amazon gezegd worden, ze zeggen altijd luidkeels "het bedrijf met de hoogste klantgerichtheid te zijn" - dit geldt echter alleen voor consumenten, voor handelaren op amazon en adverteerders is amazon een echte uitdaging....een vriendelijkere understatement schiet me niet te binnen. Als jullie op Linkedin willen connecten - stuur me graag een uitnodiging. " ilan makutsky" is mijn naam :-)

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-19

Ik snap niet dat mensen niet graag shoppen op Amazon. Bovendien vind je daar juist wel heel veel Ano zegt: "bij amazon alleen boeken en ebooks" Ooit op Amazon.com fo Amazon.de gekeken? Vooral op Amazon.de kun je binnen 24 uur je producten in NL in huis hebben. Al zoveel bestelt bij Amazon tegen een veel lagere prijs dan bij Coolblue en met de garantie zit het prima. Als iets je niet bevalt heb je een goede service.

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-19

@Ano: Ik ben van mening dat de UX van Amazon en Coolblue wel degelijk verschillen. Ik ervaar Amazon als een zee aan producten in een niet prettig design, met veel vervuilde content en overal enorm veel afleiding. Coolblue straalt daarentegen, naar mijn mening, veel meer rust en overzicht uit en daarmee meer betrouwbaarheid. Het verschil in klantervaring dat in bovenstaand onderzoek naar voren komt, klinkt mij dan ook wel aannemelijk.

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-19

Waarom zie ik bol.com niet? Telt die niet mee?

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-19

Vicky, Klacht indienen bij de politie en zeker niet betalen,ook je mails doorsturen naar verdacht@safeonweb.be Dit is wat ik heb meegekregen van de politie. Ook dit nog "Een deurwaarder zend nooit via mail een brief waarin staat dat hij langskomt. Dit doet hij uitsluitend via een aangetekend schrijven Met vriendelijke groeten Dirk

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-19

inderdaad een heel gedoe, maar we komen wel waar we zijn willen toch, groetjes, G.v.d.C

Bron: Emerce De laatste reacties op het nieuws op 2019-04-18

Zoeken
Selecteer een portal Selecteer categorie Selecteer rubriek
BizzNieuws

BizzNieuws verzamelt artikelen uit vele feeds an verzamelt deze in één gecentraliseerde database.

Nieuwste artikelen

In de VS zijn nu al 31 noodtoestanden van kracht

Vandaag gaat de gedeeltelijke sluiting van de Amerikaanse overheid dag 22 in en daarmee is zij de langste ooit. De gevolgen worden steeds voelbaarder, en het scenario dat Trump de noodtoestand uitroept steeds realistischer.

Trouw algemeen2019-12-12

Het doodverklaarde cassettebandje leeft op, met dank aan zijn analoge warmte

“Welke gek maakt er nou nog cassettebandjes?” Thomas Baur stelt de vraag zelf al aan de telefoon, gewend aan de verbijstering van het publiek. In Lochem runt hij de Bandjesfabriek, het laatste bedrijf in de Benelux dat nog cassettebandjes produceert. De verkoop is vorig jaar explosief gestegen naar 21 duizend stuks. Het dieptepunt lag in 2013, met slechts 4160 verkochte bandjes. Daarna ging het alleen nog maar bergopwaarts.

Trouw algemeen2019-12-12

Ongelofelijk: zoveel behandelingen moest jonge kankerpatiënte doorstaan

Telegraaf2019-04-21

Opnieuw handgranaat in Amsterdamse Spuistraat

In de Spuistraat in Amsterdam is zondag opnieuw een handgranaat gevonden. Het explosief is veilig verwijderd en niet ontploft, zo meldt de politie. De granaat lag in de buurt van coffeeshop New Times.  De melding van het explosief kwam rond half vier in de nacht. Op dezelfde plek merkte een schoonmaker zaterdag ook al een handgranaat op. De EOD heeft hem onschadelijk gemaakt. Het is nog onduidelijk wie de handgranaten daar neer heeft gelegd en met welke reden. Begin april was het ook al raak aan de Spuistraat. Toen explodeerde een handgranaat bij club Mad Fox. 

Metro algemeen2019-04-21

Rode Kruis opent ikbenveilig.nl

Telegraaf2019-04-21

Handgranaat aangetroffen in bedrijfspand in Utrecht

In een bedrijfspand op industrieterrein Nieuw Overvecht in Utrecht is in de nacht van zaterdag op zondag een handgranaat gevonden.

NU Algemeen2019-04-21

Sean Bean beantwoordt meest gegoogelde vragen

Sean Bean beantwoordt de meest gegoogelde vragen over zichzelf en over zijn personage uit Game of Thrones, Ned Stark.

NU Algemeen2019-04-21

Actrice Anjelica Huston steunt poging bontverbod in New York

Anjelica Huston vindt het een goede zaak dat New York probeert de verkoop van bont aan banden te leggen. De Amerikaanse actrice schaamt zich ooit zelf bont gedragen te hebben.

NU Algemeen2019-04-21

Drugsrit met bijna-ongelukken door Breda

Telegraaf2019-04-21

Paasmaandag mogelijk eerste zomerse dag

Telegraaf2019-04-21